Παρασκευή 3 Μαΐου 2019

Ροπήν προς αραπιέν κ.ά. ιστορίες



Όπου κι’ αν τα πίνετε αδέλφια, όποιος κερατάς κι' αν κυβερνάει,
μνημονεύετε Ριτσώνη





1


Κάποτε λοιπόν εκεί που τα κουτσοπίναμε, μετά από μια βραδυά ποιητική, γυρνάει ο Ριτσώνης και τί μου λέει.
Εσύ Θεόδωρε είσαι μποέμης εξωτερικού,
πώς λέμε ΚΚΕ εξ.
Εγώ είμαι μποέμης εσωτερικού!
Εγώ είμαι ρεμπέτης.
Εσύ είσαι άραψ, τσίγγανος! μου λέει.


(Σημ.: Τσίγγανος, όχι τσιγγάνος, έτσι ακριβώς μ’ έλεγε, δεν είναι λάθος ορθογραφικό. Ή μάλλον... είναι! Ο Μαέστρος ωραία τα ’λεγε – και τα ωραία εισίν ανορθόγραφα!)



"Στο Φάληρο που πλένεσαι..."
μια ζωγραφιά του Κώστα Ριτσώνη.



2


Είχε ιδεί κείνες τις μέρες μία φωτογραφία μου ο Ριτσώνης στα διαδίκτυα, οπού γραντζουνάω τη κιθαρίτσα. Πολύ του άρεζε. Δε μου λες, μου κάνει, αραπιέν την έχεις κουρντισμένη;
Αραπιέν, αλλά! Αφού το ξέρεις μ’ αρέσουνε τ’ αράπικα, τα μπλουζ!
Γέλασε ο μαέστρος.
Την Αυτοβιογραφία του Μάρκου την έχεις διαβάσει;
Και βέβαια, του κάνω.
Εκεί μέσα, μου κάνει, λέει και για το αραπιέν!
Δεν ξέρω αν γράφει ο Μάρκος για το «αραπιέν», τόχω φυλλομετρήσει κάμποσες φορές το βιβλίο έκτοτε χωρίς να καταφέρω να εντοπίσω το σχετικό χωρίο.




Τώρα σκέφτουμαι πως ίσως ο μπαγάσας μου ’ριξε το μανιτάρι ώστε ακριβώς να ανατρέξω ξανά και ξάνα στην περίφημη Αυτοβιογραφία του Μάρκου.
Δεν μπορώ να λέγουμαι ποιητής και να μην την ξέρω απόξω κι’ ανακατωτά.
(Ανακατωτά την ξέρω, απόξω δεν την ξέρω ακόμα!)
Είναι ένα βιβλίο εξίσου αν όχι ακόμη πιο σημαντικό κι’ απ’ το Χειρότερα κι’ από τα σκυλιά, του Μίνγκους!


"Περιπέτειες της ζωής"

"Χαρούμενες περιγραφές




3

Η πλάκα


Ποια είναι η πλάκα όμως!
Το ’φερε μια κουβέντα χθες, διαδικτυακή… στο facebook, πρωΐ-πρωΐ με τη δροσούλα…
Έγραφε ο Βασίλης ο Καμπούρης για κάτι δεκαοχτούρες στημένες λέει απάνω στο πεντάγραμμο των συρμάτων της δεής στις θέσεις ρε, λα, ρε. Α, του κάνω, σαν το κούρντισμα το κανονικό που λέμε του τζουρά! Κάτσε, μου κάνει ο Μπιλ, να αποφανθεί ο ειδικός: ο Νικόλας ο Σαολίν.
Κι’ ο ειδικός απεφάνθη:
Νικόλας Σαολίν  Χαχαχαχαα, όντως είναι ρε, λα, ρε. Μουργκάνα δεκαοκτούρα, και ρε καντίνι το άλλο το πουλάκι. Εκτός κι αν είναι ένα απ’ τα κουρδίσματα που έκανε τότε ο Μάρκος: αραμπιέν (ρε-σολ-σι) ή καραντουζένι (ρε-σολ-λα) ή το συριανό που είναι ρε-σολ-λα#. Και κάτι άλλο: Στο σπίτι του είχε όλο καρδερίνες, καναρίνια γαλιάντρες και άλλα, όταν έπιανε το μπουζούκι και έκανε ταξίμια τον ακούγανε και αυτά σολάρανε, υπάρχει και ηχητικό ντοκουμέντο…

Ωραίες κουβέντες! Μας ελύθη κι’ η απορία σχετικώς με το κούρντισμα – ουχί «αραπιέν» αλλά αραμπιέν.


Ο Νικόλας ο Σαολίν, σε μιαν άλλη, δικιά μας 
ποιητική βραδυά, στης Τζένης το ουζερί.


Βίντεο: «Ροπήν προς το απουσιάζειν...» - Μιλάει ο Μάρκος με το στόμα και με το μπουζουκάκι και μας εξηγεί τα κουρντίσματα. Δυο σπουδαία βίντεο οπού μας υπέδειξε ο Νικόλας ο Σαολίν.






Φωτό: η φωτογραφία μου με την κιθαρίτσα που λέγαμε κ.τ.λ.

































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου