Κυριακή 19 Μαΐου 2019

ΟΥ!





1.

Μια ιστορία προεκλογική

Ήτανε στα 1981 που ο Γεώργιος Ράλλης απ’ το μπαλκόνι είπε το περίφημό του: «Δεν θέλω ου».
Την ίδια εποχή, ένας άλλος Γεώργιος, ο Μακρής έγραφε το ωραιότερο ρεφραίν του νέου ελληνικού τραγουδιού: ένα μακρόσυρτο πονεμένο «ουουουου»...


Το τραγούδι του, ως γνωστόν, ο Μακρής το πρωτοπαρουσίασε στην Κέρκυρα, στους Αγώνες του Μάνου Χατζιδάκι.
Για τους Αγώνες έχω ξαναγράψει σε ανύποπτο χρόνο, ίσως αδίκως κιόλας, ότι τους θεωρώ κομμάτι υπεύθυνους για την μάστιγα του «έντεχνου» διευκρινίζοντας εντούτοις πως εξαιρώ κάποιες παρουσίες... Να μην τα ξαναλέω τώρα, βαριέμαι.
Σημειώνω ότι στην Κέρκυρα στήθηκε άγαλμα (προτομή) αυτουνού του Ράλλη, που μάλιστα εκλάπη πρόσφατα. Δυστυχώς βρέθηκε, πεταμένο σ’ ένα χαντάκι, και μάλλον ξαναστήθηκε ήδη.
(Είπαν ότι οι φίλοι μου οι Γύφτοι το κάναν. Μισές δουλειές φίλοι μου!)
Φρονώ ότι η Κέρκυρα αξίζει ένα καλύτερο άγαλμα, π.χ. του Μακρή, ή του Νικολαΐδη, ή του Τόμπλερ, των Χάνομαι γιατί ρεμβάζω, του παλιόφιλού μου Κλέωνα, του Σιγανίδη κλπ. Έστω του Χατζιδάκι! Ή μιας γυναίκας που ερωτεύτηκε ή θα μπορούσε να ερωτευτεί ο Χατζιδάκις: της Grace Slick ας πούμε, ή της Ρεν των EchoTrain.
(Δεν ξέρετε την Ρεν; Να πά’ να την μάθετε, θα ’λεγε τώρα ο μπάρμπα Μάριος ο Χάκκας...)
Εμείς θέμε «ου», αμέ, και βέβαια, ναι, αλλά, οπωσδήποτε!
18/5/2019           






2.

«Είσαι σαν κι’ εμένα»

Στο ράδιο τ’ ακούγαμε προ ολίγου, στ’ αμάξι γυρνώντας από τα Πετράλωνα,* και θυμήθηκα πως το ’βλεπα στον ύπνο μου όνειρο πως ήμασταν λέει σ’ ένα κλαμπάκι παλιό με γιεγιέδες και το χορεύαμε – αυτό ακριβώς το κομμάτι. Οι Ζουλήξω ήτανε λέει πολύ διάσημο γκρουπάκι, πιο διάσημο κι’ απ’ τους Μπήτλις! Κάποια κορίτσια προσπαθούσαν ν’ αγγίξουν το ίνδαλμά τους τον Μακρή. Ο οποίος Μακρής ωστόσο, σημειωτέον, ήτανε ξυρισμένος, χωρίς το χαρακτηριστικό μούσι του κλπ.
Σκεφτόμουν πως άμα ξυπνήσω θα ξυριστώ κι’ εγώ, αλλά το ξέχασα το όνειρο ξυπνώντας κι’ έτσι δεν ξυρίστηκα εντέλει.
24/2/2019           




(*) Σημ.: Στα Πετράλωνα πήγαμε για να δούμε κουκλοθέατρο, τις φίλες μας τις Gypsy Moth, την Πετρίνα και την Αλεξάνδρα, που ανέβασαν το "Γύρο της μπουγάδας τους σε 30 λεπτά" στο Προβάδικο. Εκπληκτικές φυσικά!





 





Η ζωγραφιά απάνω είναι του Γιώργου Μακρή φυσικά.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου