Κυριακή 5 Μαΐου 2019

Ντουμάνια


ΥΠΕΡ ΚΑΠΝΟΥ
( σκόρπιες σημειώσεις )




Σκέφτομαι πόσα στιχάκια έχω γράψει σε πακέτα τσιγάρων, όπως άλλωστε πάμπολλοι συνάδελφοι σπουδαίοι – ο Καρούζος, ο Λειβαδίτης, ο Ρίτσος καταρχήν...
Ο Πητ ο Κουτρουμπούσης ζωγράφιζε κιόλας.
Το Υπουργείο Υγείας βλάπτει σοβαρά τις τέχνες.


  


Φωτογραφίες: Ζωγραφιές του Πάνου Κουτρουμπούση και σημειώσεις του Γιάννη Ρίτσου απάνω σε πακέτα τσιγάρων.
(Απάνω, το σκίτσο είναι Πικασσό: το Καφέ των 4 Γάτων, στέκι των μποέμηδων στη Βαρκελώνη το 1900)


Το τσιγάρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του μοντέρνου πνεύματος, του πνεύματος του εικοστού αιώνα.
Το καφενείο, 
τα τσιγάρα, 
ο μπατιροτουρισμός, 
η γραφομηχανή κ.τ.λ.
Τον Μάη του ’68 στα κατειλημμένα εργοστάσια υπήρχαν κούτες για συγκέντρωση τσιγάρων και άλλων απεργιακών ειδών πρώτης ανάγκης.
Δεν εννοούνται απεργιακές φρουρές ή συνελεύσεις χωρίς το απαραίτητο ντουμάνι.

Τα έχουμε πει, ξανά και ξανά. Δεν είναι τυχαία η επίθεση που δέχεται το τσιγάρο... Όλα τα ωραία βάλλονται. Βλέπω τα νέα πακέτα που επιβλήθηκαν από την Ε.Ε. της μεταμοντέρνας αντεπανάστασης... Αισθητική μηδέν! Φτου και ξανά, φτου!



Κύριος και κυρία Γκαγκάν, εν Δονούσα.



Βίντεο: Λόντρα. Χοτέλ. Τσιγάρα. Ντουμάνι. Τηλέφωνο, ντριν. Ωραία παρέα. Ένα από τα ωραιότερα ερωτικά τραγούδια των τελευταίων 50 χρόνων. Love Minus Zero/No Limits, Μπομπ Ντύλαν.





Η φλογέρα του Λογαρίδη





Επειδής ερωτήθην και μπορεί κι’ άλλοι να έχετε την απορία τί στο καλό εννοώ όταν λέγω «η φλογέρα του Λογαρίδη», απαντώ: εννοώ τη φλογέρα του Λογαρίδη.
Απολύτως τίποτε άλλο δεν εννοώ.



*




Φεϊσμπουκότσαρκες...



Λαμβάνω κατά καιρούς διάφορα "αιτήματα φιλίας" από διάφορες δεσποινίδες: 

Λένα
Νικόλ
Μπέρθα
κ.ά.
Χέλλο σινγκλ! – με λένε
και με προσκαλούν στο διαδικτυακό καμαράκι τους να δούμε λέει σέξυ φωτογραφίες και βίντεο πρόστυχα...

Γουστάρεις;

(Δεν χωρά καμμιά αμφιβολία βεβαίως πως τα βίντεο είναι ιοί, ηλεκτρονικοί ιοί... Πού τα παλιά καλά αφροδίσια!
Γραφικότης μηδέν...)

Χαθήκαν ρε οι παλιές καλές κοκότες

– Αγόρι, μου δίνεις την φωτιά σου;

– Ευχαρίστως δεσποινίς
– Δεσποινίς; Χα, χα, μεγάλη φαντασία έχεις αδερφάκι μου

(Είμαι πεπεισμένος: για όλα ευθύνεται η αντικαπνιστική εκστρατεία... Ξενέρωμα! Φτου!)









Έχω εδώ μπροστά μου το τελευταίο μου πακέτο Gitanes-άφιλτρα, που κάπνιζα μέχρι π’ αποσύρθηκαν από την ελληνική αγορά.
Πληροφορούμαι ότι η γαλλική κυβέρνηση από το ’16 κιόλας έχει εισηγηθεί την απόσυρσή τους και από την γαλλική αγορά. Αυτά είναι ντροπής πράματα, να το πω σε απλά γαλλικά. Είναι μια έκφανση της παρακμής του μοντέρνου ευρωπαϊκού πνεύματος.
(Μια αθλιότης! Η οποία βεβαίως συνοδεύεται από την εν γένει κακογουστιά της αντικαπνιστικής εκστρατείας κλπ. κλπ.)


Αν πεθάνω εγώ, θα πεθάνω από τον καϋμό μου, που δεν ξανακάπνισα τα αγαπημένα μου Gitanes. Κανέναν μην κατηγορήσετε για τον θάνατό μου, μόνο την γαλλική κυβέρνηση.





Μούζικα: Yves Simon, Τα μπλε Γκουλουάζ, ένας ύμνος στο μοντέρνο πνεύμα.






Ένα ωραίο λινκ, χρήσιμο οπωσδήποτε, περισσότερο όμως μάλλον νοσταλγικό για συμπατριώτες μου Αράπηδες θεριακλήδες: Τσιγάρα.




Ωραία ιδέα!



Λοιπόν, έχω

   μια ιδέα:
Βάζω τα σπίρτα,
       βάζεις τα τσιγάρα;


                                             Πίπης 

Ο Πίπης





1 σχόλιο: